Dan före dan

Tänka sig att imorgon är det redan julafton. Dagarna går så himla fort. Idag har jag dammsugit lite efter att pappa tjatat,måste ju trots allt hjälpa till med städningen nu när jag bor hemma.

På förmiddan va jag,Kennerth och Emma och gav farmor sin julklapp. Hon blev glad av bara själva paketet,papperet va så fint tyckte hon. Men hon blev ännu gladare när hon öppnat det. Hon fick ett tomtepar som ska va på golvet. Min farmor har flest tomtar av alla,skulle tro att hon säkert har 300 stycken. Det är alltid lätt att köpa julklappar till henne,för även om hon har så många så blir hon alltid glad när hon får nya till samlingen.

Jag fick middag av henne sen;köttbullar och potatis och kokta äpplen med grädde till efterrätt. Riktigt gott va det,som alltid när man äter middag hos henne.

För en stund sen julbadade jag Hasse. Det va inte det lättaste,men till slut vande han sig lite och stod rätt stilla. Han såg dock inte klok ut när han va blöt. All päls som brukar stå åt alla håll va nu klistrad mot kroppen...

Ikväll ska jag klä granen och då brukar jag få riktig julkänsla. Sen ska vi spela Bingolotto som vi alltid brukar göra dan innan julafton. Kan ju alltid hoppas man vinner nåt :)


Bild från förra julen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0