Helgens bravader

Så har ännu en helg flugit iväg.

Fredagen blev som sagt lugn. Åt god mat hos Cissy och Kent och så såg vi Idol-finalen. I den långa pausen hade vi julklappsleken. Blev lite "bråk" om en mugg som Zandra hemskt gärna ville ha,men hon fick den som tur va,annars hade hon säkert blivit arg!! Jag fick minsann fyra paketer: Te,en kul med en snögubbe i,Othello och en ljuslykta. Tyckte det va bra att Erik vann iaf

I lördas steg jag upp strax efter åtta för att vid nio börja plugga tänkte jag. Blev dock inte särskilt mkt utav det,för hade inte så värst mycket motivation. Blev en härlig promenad på förmiddan.

På kvällen hade vi vårt lilla julbord. Va mysigt och gott. Förfestade sen i en lägenhet i huset mittemot. På Sivans va det alldeles för lång kö,så vi gick till Stenladan istället. Va trevligt där inne,fast inte så jättebra musik. Snackade med några killar utanför som vi träffat inne. Till slut hamnade vi hemma hos mig och vi satt och snackade fram mot morgontimmarna. Killarna va inte härifrån och de visste inte riktigt vägen till kompisen de skulle sova hos så de fick slagga här. Typ kvart i sju hamnade vi i säng. Jag och Alena i min säng, en i soffan och en på luftmadrassen som jag fått leta upp. Sov till elva ungefär,men va ändå rätt så pigg.



Jag och Alena gick sen upp till Sofie och åt bakispizza,mycket gott. Vid tre åkte jag och Zandra för att titta på Luciatåget i domkyrkan. Va lite segt att sitta där,men jag höll mig vaken. Va och åt på Akropolis sen,gottigt. Efter det va vi hemma hos Cissy och Kent och drack glögg och åt en riktigt god cheesecake,väldigt god den också. Satt och spelade spel också och hade det riktigt mysigt.

Idag har jag suttit på bibblan 8-18,så är rätt trött nu. Ska ta och slänga i mig nåt ätbart och sen se sista avsnittet av Ullared. Sen ska jag skriva och läsa lite för att sen hoppa i säng tidigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0