Min julafton

Har haft en lugn och skön jul och för en gångs skull så blev det en vit en,va visst 8 (!) år sen vi hade en vit jul sist.

Själva julafton började med att jag steg upp vid cirka halv 9. Jag tycker det är så himla mysigt att stiga upp och granen står och lyser. Jag klär alltid granen kvällen innan julafton och så står den där så fin när jag stiger upp. Åt julskinkesmörgås till frukost,alltid gott. På förmiddan gick jag bara runt och mös och sen började jag göra mig fin och så togs alla julklappar fram. Vid 12 va det dags för dopp i grytan,vi äter då kokt kött till och farmors egengjorda korv. Vi va hos min farbror och hans fru som alltid för de har störst plats. Vid denna tid är det min familj,farmor,min kusin och hans fru och mina två små kusinbarn och farbror och hon då. När vi hade ätit och hjälpt till med disken gick jag hem en runda. Vid tre va det dags att gå in där igen för att fika och titta på Kalle. Mina två andra kusinbarn som är i min ålder va här då och så fick vi en del paketer. Men det va mest mina små kusinbarn som fick. När alla åkt hem gick jag och då va min bror här igen och för första gången körde vi paketleken. Vann inget paket :/ Sen va det dags för de riktiga paketen och då fick jag desto fler. Fick bl.a lyktor,morgonrock,handdukar,hundbok med dvd,fondueset,lite tomtar mm. Blev glad för allihop. Klockan sju va det mat igen och denna gång va vi inne hos farmor och åt. Tyckte inte maten va så himla god coh så va jag fortfarande mätt från all annan mat. När maten va uppäten gick vi hem och tittade lite grann på tv sen va det läggdags.

Julen va som sagt bra och även dessa två dagar efter,men nu börjar jag tycka det är lite långtråkigt att va här. Finns ju inte så mycket att göra så dagarna bara flyger iväg. Men snart är det nyår och då ska jag ner till Skåne och fira med några som Zandra känner. Blir nog kul hoppas jag 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0