Melodifestivalen

Igår va det ju Melodifestival och Zandra,Cissy och Kenth va här hemma hos mig och tittade på det. Jag hade gjort chokladmousse,blev riktigt god faktiskt :) Första gången och jag lyckades så bra,ibland överträffar jag mig själv faktiskt. Det blev en liten portion över oxå eftersom Zandra inte skulle ha (hon åt popcorn istället) och den ska jag äta senare idag :)

Jag tycker inte den va nån igår som va helt fantastisk igår av artisterna,men Alcazar va bra..men seriöst Caroline Af Ugglas??!! Visst hon är sån som person,det är hennes grej liksom,men det är ingen Melodifestivallåt,fast det är kanske den nya trenden. Men snälla,snälla......

För övrigt va det riktigt trevligt igår tycker jag :)

Idag blir det en lugn och härlig söndag,har gått en liten promenad runt slottet,rätt skönt faktiskt. Tydligen så har det snöat lite inatt verkade det som. De håller på och skottar för fullt ute....

Bilder från igår:

                     
Zandra gillar min sköna          Hon hade söta strumpor        Den goda chokladmoussen
säng..


Receptet på chokladmossen:

Det här behövs för ca 4 port.:
100 g mörk choklad
1 msk snabbkaffe+1 msk vatten
2 äggulor
3 dl vispgrädde
1 msk florsocker

Frukt efter smak

Gör så här:
1. Bryt chokladen i mindre bitar och smält den över ett vattenbad.
2. Lös upp kaffepulvret i hett vatten och rör ner det i chokladen. Ta kastrullen från värmen och vispa ner äggulorna en i taget under kraftig omrörning. Låt det svalna.
3. Vispa under tiden grädden och florsockret till skum. Rör ner det försiktigt i chokladsmeten. Fördela moussen i portionsformar. Ställ det i kylen.
4. Garnera med frukt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0