VFU-träff..

..hade vi idag!
Först började de med att visa kursplanen,VFU-uppgifterna,alla böcker etc. Kändes lite onödigt att de pratade om alla böckerna och alla VFU-uppgifter,liksom vi ska leva i nuet och vi har redan tillräckligt mycket att tänka på som det är. Men ska inte tänka på de sakerna nu. Var skönt att min handledare kunde komma iaf,annars hade dagen känts väldigt meningslös. Jag tror och hoppas att denna VFU-period ska vara givande och lärorik. Men det känns lite grann som att hon har lite för höga förväntngar på mig,men jag ska tänka på att ta mer initiativ och hitta på saker med barnen om det blir stökigt. Jag tyckte att jag gjorde det rätt mycket sist,men får göra det ännu mer helt enkelt. Sen ska jag öva på att ta kontakt med föräldrarna,det är svårt det där tycker jag,en del föräldrar fick jag lite kontakt med förra gången,men en del va svåra. Men det är bara att öva,öva,öva. Sen har vi alla VFU-uppgifter som ska skrivas,men det ska jag klara. Jag ska klara detta,jag ska jag ska jag ska.....



Jag tackade ja till lägenheten idag,får se om den som ligger före vill ha den eller inte. Får jag den så är det bra,får jag den inte så hänger jag inte läpp för det...

Min mor och jag hade nog rekord i att prata i telefon igår...vi pratade i 21 minuter..innan har rekordet legat på 16 minuter :P Så bra kontakt har vi med varandra,och ändå pratar vi inte varje dag, så man tycker kanske att vi skulle prata längre när vi väl pratar. Men det är väl så att varken hon eller jag är så jätteglada i att prata i telefon. Igår pratade vi om lägenheten,Melodifestivalen och Alla hjärtansdag. Hon: Har du blivit utbjuden? Jag: Nää.. Hon: Men det kanske kommer i sista stund! Jovisst..right. Vi båda tycker att denna dag är väldigt kommersiell och ett knep för affärerna att tjäna pengar. Visst är det mysigt att visa kärlek till människor,men man ska inte behöva en speciell dag för att visa det. Jag har iaf varit singel varenda Alla hjärtans dag och visst har man blivit avundsjuk på alla lyckliga par som ska göra massa romantiska saker, men jag har istället umgåtts med min familj och mina vänner. I år blir det inte med familjen, men med vänner. Jag och Zandra ska äta något gott och sen ska vi och Cissy och Kenth titta på Melodifestivalen. Så det blir en ganska vanlig dag,men det funkar :)

Ikväll är det Top Model..riktigt spännande..imorron är det final.Jag hoppas Analeigh vinner..jag tycker bäst om henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0