En ganska bra dag

Idag va det dags för ännu en jobbdag. Jobbade heela helgen,men idag jobbade jag bara 8-12 så det va riktigt skönt.
Vecka 34 skulle jag jobba 3 dagar för det är en som ska ha en veckas semester då. Jag ville verkligen inte jobba dessa dagar, dels för att jag kan behöva vara ledigt två veckor innan skolan börjar,plus att jag inte va ledig knappt nåt alls efter skolan slutade och en del för att jag fyller år en av dagarna. Men jag tycker inte om att behöva säga nej, så jag har gått och tänkt att jag får försöka stå ut dessa tre dagar. Men så tog jag mig själv i kragen och tänkte att jag måste säga hur jag känner, så i helgen kom det på fråga hur mycket jag jobbar till. Så då sa jag att jag skulle tycka det va skönt att vara ledig. Det lät väl inte jättepositivt direkt, men hon lovade att hon skulle skriva på en lapp och fråga om det va nån som ville jobba. Hade inte så höga förhoppningar, gick det så gick det..meeen idag så va det en annan ordinarie som frågade om jag visste nåt om det som stod på lappen och då förklarade jag läget för henne. Hon skulle titta lite på det för hon behövde jobba extra för att få ihop sina timmar. När hon tittat på det sa hon att hon kunde jobba två av dagarna :) Hon tyckte att det va jättebra att jag sa till, för hon menade på att det är jätteviktigt att öva sig på att våga säga nej. Troligtvis kommer jag få va ledig den tredje dagen oxå och det känns jäkligt gytt :D 

Våga säga hur du känner och våga säga nej :)

Annars händer väldigt lite. Jobbar som sagt väldigt mycket och när jag väl är ledig orkar man knappt göra nåt alls. Men till helgen ska jag åka hem till mitt kära Karlslund. Har faktiskt hemlängtan, saknar sommarn på landet jättemycket och så saknar jag min familj och Bamse såklart. Åker på fredageftermiddag så jag hinner va hemma lite extra :)


Snöflinga och Stjärna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0