Stora bakardagen..

...är det här hemma idag. Jag bakar äppelmuffins som jag ska ha med mig hem. Det stod i receptet att det skulle bli 6 stycken i stora formar,så jag tänkte att det va lika bra att göra dubbelsats då. Nu får jag muffins så det räcker o blir över. Gjorde 12 stycken i muffinsformarna o så blev det 2 vanliga plåtar till,fast utan äpple. Det blir o frysa ner en massa.
Jag skulle gärna vilja haft en större lägenhet för jag fick sätta 2 plåtar på stolar för det blir så himla trångt när man bara har en liten kokvrå. Och va DISK det blir,men det mesta har jag diskat upp ändå



De flesta i muffinsformen blev bra,de andra flöt ut rätt mycket. Men det ska synas att de är hemmabakade tycker jag. Huvudsaken är att de smakar gott o det hoppas jag verkligen de gör!!


Stackars lilla farmor va på jouren idag o hon hade fått lunginflammation (tror jag det va) så hon måste äta antibiotika :/
De andra är oxå förkylda lät det som. Jag hoppas att jag har blivit imun under tiden jag varit ute på förskolan.




Igår kväll hade jag det mysigt med mig själv. Började med en dusch. Sen tittade jag på Let´s Dance o åt popcorn o drack Dooleys (blandat med mjölk) :P
När det va paus i Let´s Dance slog jag över o tittade på Singing Bee
Jag va jättetrött hela kvällen så det va ett under att jag höll mig vaken
(tror att Dooleysen bidrog lite med att jag blev så trött :P)
Gick o la mig rätt tidigt o somnade fort,vaknade klockan 7. Det är inte så skoj att vakna så tidigt när man är ledig,fast det är rätt skönt att ligga kvar i sängen o dra sig lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0