Min jul

Är hemma i Växjö igen sedan ca 1,5 tillbaka. Min jul har varit rätt lugn och skön. Inget speciellt hände utan den gled förbi stillsamt. Fick massa grejer bl.a. bäddvärmare,påslakan,salladsskål,parfym,Kvarteret Skatan,pengar mm.

På juldan ramlade farmor och slog i huvet, men det verkade inte så farligt utan hon va relativt pigg. Men på annandan va hon inte alls bra utan det fick bli ambulansen fast hon inte ville egentligen. Hon trodde att hon kunde vila sig i form. Jag fick åka med i ambulansen och det va första gången jag åkte i detta fordon. Tur att det inte va värre eller att det va jag själv som va dålig. Efter massa prover och röntgen på höften som hon hade ont i konstaterades att hon haft en liten hjärnskakning men hon fick ändå stanna till igår. Nu ska hon ha hemhjälp några gånger om dan. Rätt fantastiskt att hon klarat sig från det tills nu, hon är ju ändå 92 år.

Innan jag åkte hem hälsade jag på ett av mina kusinbarn som flyttat till en större lägenhet för4 månader sen. Det va en riktigt fin lägenhet de hade. Jag fick både god mat och så fick jag smaka teet som hon fick i julklapp av mig, skulle nog köpt det till mig själv också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0