Blåbär

Har varit ute ca en timme och plockat blåbär och det blev en liter. Det är inte världens roligaste att plocka, ont i rygg och ben och massa mygg och flugor. Men det är väldigt gott att ha lite och frysa ner och sen bara ta upp och äta med mjölk och socker, mums! Ska nog plocka lite till senare i veckan.

Igår jobbade jag heldag på sommarfritids. Blev inringd halv nio i söndagskväll och jag hade inget direkt för mig så. Det gick helt okej att jobba, en hel del barn hade jag träffat innan. Men sen blir det lite smått kaotiskt när det är så många barn från olika skolor. Barnen bryr väl inte sig så mycket egentligen utan de har kul och leker ändå.

Igår på kvällen var jag på allsång i Linnéparken med Johan och Sara. Va rätt tråkigt emellanåt men det va ändå trevligt. De borde dock sätta upp fler högtalare så man hör vad de säger, men men. Kul också att det är så stor blanding på åldrarna så det inte bara är äldre.

Förra året va Hasse med en av gångerna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0