Dolce far niente

Det betyder ungefär Det ljuva i att inte göra någonting. Såg en film i söndags  med Julia Roberts där hon var i Italien. Det är ett så vackert språk tycker jag. Ibland är det väldigt skönt att bara ta dagen som den kommer, bara vara, göra det man tycker är kul, slippa tänka på måsten eller borden. Det är viktigt att varva ner ibland och återhämta sig från den kanske annars så stressiga vardagen. Nriu när det börjar bli vår på riktigt har jag rätt lätt för detta då man kan vara ute mycket.

Men visst ibland blir jag rastlös av att inte göra något. Ibland har jag massa måsten eller borden men jag har ingen ork till att ta tag i det. Men med solen kommer också energin och jag blir mycket piggare och gladare. Jag längtar tills man kan sitta ute, grilla, fika och göra massa andra mysiga saker tillsammans med vännerna.

Idag har jag en sån dag då jag inte gör så jättemycket. Tvättar lite fram tills jag ska iväg på zumba. Lyssnar på Winnerbäck för jag tycker han hör ihop med våren på nåt sätt. Imorgon och på fredag ska jag jobba. Känns skönt för annars hade jag nog klättrat på väggarna här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0