Överfallen

Nu på morgonen blev Hasse överfallen av en stor vit hund. Ägaren hade två hundar, den ena lös som sprang fram, men den var lugn. Den andra som va kopplad band hon vid ett träd för att ta hand om den lösa, men den bundna slet sig och sprang fram till Hasse och började hugga efter honom. Jag fick till slut upp Hasse i famnen som var jätterädd och skakade. Som tur var blev det inga bitmärken, men ändå så blev jag väldigt skärrad. Hasse också som gick med svansen mellan benen. Det var massa annat folk ute som tittade, men det var ju mest pinsamt för den andra.

Han har varit lite dämpad och skakat lite. Sen vet jag inte hur mycket han skakar för att jag ska tycka synd om honom. Men självklart blev han själv chockad. Usch tänker bara på vad som kunde hänt. Mina föräldrars hund blev biten en gång av en stor hund och fick sy en del stygn. Det är skönt att slippa. Om en liten stund ska Hasse klippas. Känns lite dumt, men jag vet att han blir väl omhändertagen där.

Min lilla skrutt. (Bilden är gammal).


Kommentarer
Postat av: EbbaBloggen

Haha aww vad söt, jag kan få den va?

2011-09-17 @ 13:33:43
URL: http://www.ebbabloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0