5 år

Idag är det exakt 5 år sen jag tog studenten! Tänk vad tiden gått. Jag minns denna dag rätt tydligt.

Vi började med champagnefrukost på skolgården
Jag minns känslan av att gå in lite smålullig i skolan och gå på toa
Jag minns att jag lånade min brors lägenhet för att byta om till finkläderna, att jag smuttade på wiskey som han hade i ett skåp så ögonen nästan tårades
Jag minns att alla va så fina i sina studentkläder
Att man blev rörd av att ta farväl av sin mentor
Att alla blev nervösa innan utspringet när man tittade ut och såg hur mycket folk det var
Jag minns att jag började gråta när jag hittade min familj
Jag minns att jag tappade min studentskylt från flaket när jag skulle öppna en champagneflaska. Fick peka och försöka skrika till min familj att jag hade tappat den. De hittade den.
Vi hade grymt kul på kvällen på studentdiscot
Det är verkligen en dag att minnas.

Och tänk vad mycket man gjort under dessa 5 år:
Jobbat som timvikarie inom barnomsorgen
Fick ett terminsvik
Började läsa till förskollärare
Flyttade hemifrån
Flyttade en gång till efter ett halvår
Haft massa inlämningar, tentor och VFU
Blivit hundägare
Tagit examen
Börjat jobba som förskollärare
Flyttat igen
Blivit faster
Lärt känna massa härliga människor, festat och gjort många andra roliga saker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0