SEMESTER

Äntligen var det min tur att få gå på semester. Denna veckan har jag jobbat på den avdelningen jag ska jobba på i höst. Det har gått bra, förutom att vissa barn har gått oss på nerverna. Hade ju hoppats att det skulle bli en lugn och skön vecka, men det har det inte riktigt varit, men men det var bara att gilla läget och härda ut. Igår hade vi utflykt på Evedal med picknick. Det var mysigt, fast kallt. Sen var vi inne och tittade på film. Jag fick gå hem ca 40 minuter tidigare så det var skönt. Fick två fina sommarpresenter av mina kollegor som jag jobbat med nu: massa gott godis som  jag kan njuta av i sommar.
 
Igår kväll var vi sex stycken som var och firade att vi fått semester. Vi var på Bishops och åt. Satt ute för det blev en riktigt fin kväll. Sen satt vi inne och snackade massa skit, som vanligt massa jobbsnack, fast det är rätt skönt att få snacka av sig lite. Var hemma strax efter ett och det var väldigt skönt att sova sen. Vaknade redan vid sju av att det var så ljust, men sen somnade jag om igen. Klockan 9 ringde mobilen och yrvaken gick jag upp och svarade. Det var mamma, hon tyckte det var hemskt vad yrvaken jag lät, jo konstigt. Hon frågade om jag hade några planer ikväll, men det har jag inte så jag ska åka hem till dem och grilla. Det blir en mysig grillkväll med min familj. Sen stannar jag nog hemma några dagar. Hade inte tänkt åka hem nu, men det kan vara skönt. Fint väder är det så ska sola och kanske att jag tar årets första dopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0