Uppdatering

Förra måndagen var jag, bror, svägerska och brorsdotter på lantcafeét i Öhr. Det var ett jättemysigt ställe. Åt en supergod räksallad och en brownie. Var där i 2,5 timme och bara njöt.
 
Förra tisdagen åkte jag till Timmernabben. Denna gång fick jag köra själv, men det gick fint. När jag kom dit var två av Kents bröder där och jobbade, tog vi det lugnt ett tag och åt lunch. Sen åkte vi ut med deras båt och åkte ring. Var faktiskt riktigt nervös och rätt rädd. Ramlade i vattnet de två första gångerna jag skulle upp på ringen, men sen kom jag upp och det kändes bra. På kvällen kom Cissys kompis Sofia och vi grillade och satt och snackade in på småtimmarna.
På onsdagen tog vi det lugnt på förmiddagen, satt och läste och löste korsord medan Cissy och Kents bror åkte iväg till Kalmar. På eftermiddagen spelade vi minigolf, gick dåligt för min del. Sen var vi och badade i havet. Var kallt först, men sen var det rätt skönt. På kvällen var det dags för det bästa på hela sommaren: Gyllene Tider i Kalmar! De var superbra och bjöd verkligen på sig själva. Kanonstämning var det hela tiden och jag njöt av varje sekund!
På torsdagsförmiddagen åkte vi ut med båten igen och denna gång var det superkul! De körde mycket fortare och jag hade ett leende i princip hela tiden. Är stolt över att jag vågade och det visade sig ju att det var roligt! Åt lunch och sen åkte jag hemåt. Var jätteskönt och roligt att komma iväg lite.
 
Har varit hemma hos mina föräldrar sen. Har inte gjort så mycket. I lördags var farmor hemma och åt mat och sen satt vi ute och fikade. Då var även bror, svägerska och brorsdotter med. Alwa är så himla rolig och busig. Hon har börjat prata mer och mer och säger "takto" (traktor) stup i kvarten. På kvällen åt vi pizza och det var riktigt gott.
I söndags var vi på IKEA. Jag hade fortfarande inte varit på det nya, så var sugna på att åka dit. Gjorde av med massa pengar, men jag köpte bara bra saker. Köpte bl a en pall och ett badrumsskåp som jag ska försöka sätta ihop i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0