Sol och varmt

Idag har vi haft den första riktiga sommardagen kan man säga. Det har varit varmt så man har kunnat gå i T-shirt innan, men nu är det nästan så man är lite badsugen. Såna här dagar är det riktigt skönt att jobba, fast man blir väldigt matt, så försöker va i skuggan också. Fick en liten släng av solsting på jobbet vid mellanmål. Tog en tallrik och smör, men när jag skulle börja bre upptäckte jag att det inte låg nåt på tallriken, haha. Hon i köket skrattade lite åt mig.
 
Igår hade vi sommarfest med föräldrarna och barnen. Vi fick fint väder, fast det blåste. Det var en mysig stund och alla föräldrar är så himla mysiga. Kändes faktiskt lite vemodigt när jag vet att jag inte får vara kvar på den avdelningen. Är rätt dåligt egentligen att jag inte får nåt besked. Om jag får vara kvar ska jag ha delad tjänst som jag hade förra året. Trivs egentligen inte med det så har sökt till några andra ställen också. Får väl se vad som händer.
 
Imorgon ska vi ha personalfest med glitter/glamour som tema. Perfekt att jag har kvar min tunika som jag hade när Cissy hade 25-årsfest. Lite tråkigt dock att ha svarta kläder nu på sommarn men orkar inte leta efter nåt nytt, kommer glittra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0