Min påsk..

..har varit jätteskön. Har tagit det väldigt lugnt,men har även hunnit med en hel del.

torsdan när jag kom hem möttes jag av min älsklingshund:


Efter att jag varit ute med honom en sväng gick jag in till farmor som bor i huset jämte.
När mamma kom hem fick jag påskpresent av henne. Fick dessa söta kycklingar,massa godis och 2 trisslotter (tyvärr ingen vinst)


På kvällen sen tittade vi på Rallybrudar. Det gick sådär för deras DVD-spelare har svårt att spela brända skivor, efter ungefär 1 timme så började den hacka, så vi missade ungefär hälften av filmen :/  Men det vi såg av den va bra

fredan klädde jag först påskriset.

Sen åt jag lunch med mitt kusinbarn Madde. Åt på en thai-restaurang. Jag åt kycklingspett med ris och jordnötssås, riktigt gott och mysigt va det. På eftermiddan satt jag ute rätt mycket och hade det skönt i solen.
  

På eftermiddan åt vi en varsin påskbakelse och efter det borstade jag Bamse. Han tyckte det va så skönt så han nästan somnade :P
     

lördan va vi i stan och jag köpte nya träningsskor. Jag måste berätta hur tröga dom va i den ena sportaffären:
Jag och mamma går och tittar lite på skorna. En kille som jobbar i affären (han är för övrigt lika gammal som jag) kommer fram och frågar om vi vill ha hjälp,men jag säger att vi bara tittar lite. Fortsätter att titta och jag provar en sko (vänster) som sitter helt okej. Sen kommer han fram igen och frågar hur det går. Då säger jag att jag har provat vänsterskon men gärna vill prova den högra också. Han tar skon och går iväg och är borta länge. Sen kommer han tillbaka och säger att han inte hittar den,men han ska kolla i källaren också. Men nej,den va inte där heller. Så de har alltså en sko framme,men det finns ingen som hör ihop med den!!!! Han va så korkad så han ställde tillbaka visningsskon men det kommer ju hända samma sak med nån annan!! Vi gick iaf vidare till en annan sportaffär och där fanns det faktiskt TVÅ av samma sko!!

En stund efter vi kom hem kom min bror och hans sambo och jag fick påskpresent av dom: Godis,en höna och två lotter (vann 10 kr!!!)
  

På eftermiddan började jag att måla om några gamla köksstolar som jag ska ha här hemma

Svarta blev de, men jag har tyvärr inte tagit kort på dom när de va färdiga

På kvällen åt vi påskmiddag inne hos farmor. Jag blev än en gång besviken på farmor som hade gjort omelett med sparrisstuvning, det va samma sak förra året. Fyy,va äckligt det va,jag åt bara pyttelite. Jag fick äta mig mätt på köttbullarna och prinskorvarna istället.

Innan på dagen va Bamse påskkärring :P


söndan gick jag och mamma en promenad med Bamse och farmors hund Lufsen
Det första vi såg va en padda,sen såg vi tussilagor.
       

Så här ser det ut där jag har bott. *Bullerbykänsla*. Det sista huset bodde jag i. I det första bor min farbror och hans fru och i mitten bor farmor. Det är smidigt att ha stora delar av släkten på samma ställe!
 

Sådär det va min påsk det. Jag åkte hem igår kväll. Hade jag haft det jag skulle läsa och skriva två frågor om,med mig så hade jag stannat en dag till,men det hade jag inte. Visst hade det varit jätteskönt att va där en dag till,särskilt eftersom det är fint väder. Men det va rätt skönt att komma hem igår ändå och få sova i sin egna säng.

Hoppas alla ni andra också haft en skön påsk?!

Kommentarer
Postat av: Cissy

Oj, vad mycket bilder! Du verkar ha haft en bra påsk i alla fall :) Vi ses nån dag! Kram

2009-04-13 @ 16:37:10
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0