Fredag..

Har tagit en liten promenix i det härliga vintervädret,men jag hade lite för mycket kläder på mig så jag blev en aning varm...men det va jätteskönt att komma ut en sväng

Idag ska jag ta o läsa igenom arbetet...men tror inte jag gör så många ändringar..känns som att det bara blir värre ju mer man ändrar..så jag kommer nog o skicka in det ungefär som det är..så får man se om man har tolkat det rätt eller inte...

Sen i eftermidda ska jag ta o skriva på mitt nya hyreskontrakt :)

Annars ska jag ta det väldigt lugnt o sen ikväll är det Let´s Dance


Lyssnade förresten på en diskussion på P3 där man fick ringa in angående om man skulle ha speciella förskolor med bara HBT-föräldrar..svår fråga egentligen...för antingen kan man tycka att det är bra att alla föräldrarna då har samma möjligheter o "slipper" andra föräldrar som viskar om dem...men å andra sidan: ska man verkligen behöva särskilja föräldrarna på det viset..i dagens samhälle ska man väl ändå kunna acceptera alla oavsett vilken sexuell läggning man har?!!
Sen va det en som ringde in o tyckte att det va onormalt o va homusexuell o att det va synd om barnen att ha två mammor eller två pappor..men herregud..det kvittar väl..huvudsaken är väl ändå att barnet får mycket kärlek av sina föräldrar..sen att det är två av samma kön ska inte spela nån roll alls..jag blir så upprörd på sånt.
Jag tror att det är viktigt att man redan i tidig ålder pratar med barnen om att det finns olika familjer o inte bara "vanliga" familjer med en mamma o en pappa. Det va det en förskola som gjorde trots att de inte hade några homusexuella föräldrar på förskolan..men som hon sa så ingår det i förskolans uppdrag att man bl a ska respektera alla oavsett vilken sexuell läggning man har..det står ju i förskolans läroplan..sånt här kan man diskutera i all oändlighet känns det som......


Kommentarer
Postat av: Linn

Vart har du fått lägenhet ?

2009-02-20 @ 15:00:59
URL: http://helgebringl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0