Hemma igen..

kom precis hem från mina föräldrar i Ljungby nu. Pappa fyllde ju år igår och han blev glad för alla presenterna. Av min bror och hans sambo fick han ett laserpass och av mamma fick han borrset (med hjälp av min bror) och av mig fick han ju presentkort. Han blev nästan som ett litet barn när han fick alla vertygen,män är knasiga..
Det va relativt trevligt att vara hemma,alltid skönt att bli ompysslad lite,fast känns som man har gått upp nåra kilo :/ men men jag går väl snart ned dom hoppas jag..

Vi började diskutera om man säger "dra alla över en kant" eller "dra alla över en kam". Jag och min brors sambo säger "dra alla över en kant" medan dom andra sa "dra alla över en kam"....hmmm...vilket är rätt?Eller kan man säga båda??

Intervjuade min lilla farmor oxå,till seminarieuppgiften tills imån, om barndomen och så ska man jämföra den med sin egen och sen hur det är att vara barn idag..fick kanske inte så många svar,men det är kanske inte så lätt att komma ihåg sin barndom när man är 90 år. Hon kom ändå ihåg rätt mycket och det är fantastiskt. Har en del att skriva nu,helst hade jag velat gå och sova,men det får jag inte...

Helgen har gått lite väl fort tycker jag,fast imån går vi bara 10.15-12 så det är ju skönt

Ha en fortsatt trevlig söndag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0