Nu har även jag!

Nu har även jag skapat blogg..ska se om jag kan lära mig hur detta funkar..
Brukar läsa andras bloggar så då kan väl jag skriva också tänkte jag

Jag pluggar till förskolelärare i Växjö sedan september månad och flyttade hit i november i en liiten lägenhet på 22 kvm..trivs jättebra men har sökt en annan lägenhet som är något större,får se om jag får den eller inte.
Jag tycker att det är underbart härligt att bo på ett område där det bor 3000 studenter,helt ofattbart,har inte fattat det riktigt än...

En av mina bästa kompisar heter Zandra och vi går i samma klass. Vi umgås JÄMT..hon bor i huset bredvid så man är där rätt ofta..fast ikväll har vi varit hemma hos mig..Cissy och Kent va här också. Vi åt jättegod fruktsallad och hade hoppats på att bli av med mina kakor,då jag inte äter kakor när jag är själv. Men tji fick jag!!Får väl bjuda hit nån som gillar kakor..annars får jag väl mata fåglarna :P

Denna helgen har varit jättebra: i fredas va Zandra hemma hos mig och åt tacos och tittade på film..vi såg Min brors flickvän..rätt bra faktiskt..sen såg vi Snow angels..den va också bra fast lite komplicerad och deprimerande och så somnade jag mitt i :P men vi hade det mysigt iaf..
Sen igår,lörda plockade jag ner allt mitt julpynt..sen drog jag och Zandra iväg oss mot äventyr..vi åkte till Tingsryd,båda för första gången. Emelie i våran klass fyllde nämligen år. Va jättetrevligt,mysigt hus,trevlig släkt och en Jättesöt hund
Sen på kvällen fick vi ett infall att vi skulle gå ut på Sivans,som är ett studentuteställe här på Campus. Först började vi med en liten förfest hemma hos mig. När vi kom till Sivans va där först inte så mycket folk,men sen kom dom :) Och oj va vi dansade..jag va inte ens så jätteonykter..lite lagom bara..sen när vi skulle gå därifrån orkade vi inte stå i kö för folk bara knuffas och trängs ändå, och då satte sig två killar jämte oss..den ena va jättesnäll och söt och vi snackade massa..kom fram till att dom va från Borlänge (hörde det nästan på den härliga dialekten) och jag bara: "men...då är ju ni från samma stad som Mando Diao..Dom: "gillar du dom"..Jag: "dom är skitbra"...och så visade det sig att den ena kände Gustav Norénn fru..dom hade typ gått i samma klass,och så tror jag han kände dom i Sugarplum Fairy lite *Grymt*
Tyckte den ena va jättesöt och kan ångra lite att jag inte tog hans nummer..men men efterklok kan man alltid vara...
Idag tog jag sovmorgon till halv 10...gjorde typ ingenting på förmiddan,sen vid ett-tiden gick jag till Zandra och pluggade lite och pratade om gårdagen. Efter det gick vi en promenad..rätt kallt men skönt att komma ut när man varit inne hela dagen,gick inom ica och handlade lite till fruktsalladen. Sen var som sagt Zandra,Cissy och Kent här..riktigt trevligt. Cissy och Kent har inte varit hemma hos mig innan,så kände att det va dags att bjuda hem dom eftersom jag har varit hemma hos dom några gånger...

Imorgon ska vi ha en redovisning..men den ska bara vara på 10 minuter så det ska nog gå bra...

Oj,oj,oj..va långt mitt första blogginlägg blev,men jag kommer säkert inte skriva så här mycket varje gång,då kan jag lika gärna skriva en bok :P

Hoppas ni inte somnade på vägen ;)

Kramar i massor :)

Kommentarer
Postat av: Zandra

Du är helt underbar gummam glad att vi kommit så nära. Dig kan man prata om mycket.. Du gör dagarna väldigt mycket roligare! Ja mig är väl ingen ide att bjuda på så mån kakor, men jag hjälpa dig med 2 st ;) kraaam

2009-01-11 @ 23:00:22
Postat av: Cissy

Kul att du skaffat blogg med :) Sorry att vi inte åt upp kakorna, men med såå god fruktsallad så liksom syntes de knappt... hehe... Ha det bra! Kram

2009-01-12 @ 17:56:20
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0