Denna dag har varit som två!!

Vaknade vid kvart i 7 och min första tanke va faaan jag vill inte stiga upp, men upp gick jag. Vid ca 10 i 8 gick jag bort mot Zandra för att vänta på att Cissy skulle hämta upp oss. Zandra va, om möjligt, ännu tröttare än mig. Vi åkte mot bibblan inne i stan för att låna lite kursref. som vi inte fått tag på här på universitetsbiblioteket. Väl där blev vi nästan dumförklarade av en gammal bibliotikarie. Vi hade skrivit upp på vilka hyllor böckerna skulle stå och vi ville bara veta vart vi skulle gå. Men hon förklarade väldigt ingående hur vi skulle göra,precis som vi aldrig lånat nåra böcker innan. Nåväl,vi fick tag på alla böcker, utom en och vi lånade även en dejtingbok för singlar!!
Efter vi varit på bibblan,åkte vi till gymet och tränade. Jag svettades mer än jag brukar,ibland har man ju såna dagar. Men det va extremt skönt och det va skönt att duscha efteråt.
Sen åkte vi hem till Zandra och lämnade lite saker..
Sen mötte vi upp Cissy igen och åt på Stenladan. Idag va dagens rätt fläskfilé och potatisgratäng,riktigt mumsigt
Efter det gick vi hem till mig och hämtade lite saker. Sen gick Zandra till bilden och jag gick för att få min gamla lägenhet besiktigad. Han kollade allt himla fort, men det fanns ingen anmärkning som tur va. Känns himla skönt att slippa behöva gå dit...
När jag va klar där gick jag till bilden och nästan direkt när jag satt mig kände jag hur trött jag va och alla andra va oxå jättetrötta och fnissiga och gäspiga...hehe. När vi hade rast åt Zandra, Sofie och jag en varsin Magnum-mandel,mums mums...efter rasten hade vi lite "praktiska" övningar där vi skulle göra om ett papper. Jag gjorde en ask och en liten sån där snöflinga,så himla kreativt..
Efter bilden gick vi hem till mig och efter en liten stund gick jag till bibblan och kopierade lite från en bok. Sen gick jag hem till mig igen och strax därefter åkte vi till Willys för att handla från den inköpslista som vi skrivit till hela helgen. Vi köpte även godis,jag har faktiskt inte ätit godis sen i påskas så jag tyckte det va dags nu. När vi kom hem ställde jag mig nästan direkt och diskade. När disken va gjord började vi laga kvällsmaten. Idag åt vi Pommes och egen kebab,gott i gott gott. Nu sitter vi här,mätta och belåtna och ska ta och fixa lite skolarbete som ska in idag..

Sådär,nu har ni fått veta så gott som alla steg jag tagit idag. Snacka om att jag hunnit med mycket idag ändå
Jisses så långt detta inlägget blev. Väldigt intressant läsning va??


Kommentarer
Postat av: mia

Svar; Ja det förstår jag, är det helt nytt så blir det ju så! ;/ Jag har fått inom vården, på äldreboende, så det ska bli jättekul! :)

2009-05-29 @ 21:43:16
URL: http://miary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0