Julfirandet

Igår kom jag hem till Växjö efter nästan en veckas julfirande. Jag har haft det relativt lugnt, förutom lite psykbrott på examensarbetet, haha. Fick en del julklappar med. Den bästa var en matberedare med en hel del olika finesser. Sen fick jag oxå en stekgryta, en hjärtlykta, en bok, presentkort. Hade inte nån direkt julkänsla, kan bero på vädret och att jag var förkyld. Men annars har jag haft en mysig jul och jag har kunnat slappna av lite emellan.

Igår när jag kommit hem fixade vi lite smågrejer med examensarbetet och sen beställde vi hämtpizza, mumsigt värre. Zandra sov över här för hon jobbar. Jag har inte sovit jättebra inatt, sovit rätt oroligt. Kanske det berodde på att Zandra pratade i sömnen flera gånger? Eller att jag var väldigt törstig eller att jag var täppt i näsan. När Zandra slutat ska vi ner mot Karlskrona och fira nyår. Blir en lugn nyår känner jag men lite ska jag dricka iaf.

Innan jul fick jag förresten ett jobb! Det är på en rätt nystartad förskola och jag ska ha en pooltjänst vilket innebär att jag kommer täcka upp där det behövs. Jag har dock två avdelningar där jag kommer va mest. Hoppas det blir bra men kommer bli sjukt konstigt att börja jobba på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0