Hjärnsläpp

Ringde nyss och bokade tid för klippning och färgning. Just färgningen behövs verkligen för jag har en rejäl utväxt som inte är så snygg.

Frisören: Kan jag få ditt nummer?
Jag: Javisst, 073 (rabblar upp de andra siffrorna) Eller vänta det ska ju va 076 i början!

Usch vilket hjärnsläpp. Läste häromdan i kurslitteraturen om att man kan få skamkänslor när man inte kommer ihåg nåt tillräckligt fort, i detta fall telefonnummer. Man känner sig så dum när det händer. Tror ändå att det händer en del då och då. Kommer ihåg en annan gång när vi skulle byta nummer när vi hade grupparbete. Alla rabbla sina nummer som alla börjar på 073 och när det är min tur börjar jag också 073 och säger ett nummer, men sen inser jag att det är min mammas nummer, haha. Borde börja att gå runt och säga mitt nummer hela tiden nu så jag är beredd när nån frågar, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0