Helgen

I fredags var jag hemma och Cissy och Kent och grillade och fick göra något som jag aldrig gjort innan. Jag fick nämligen åka motorcykel. Det var jättekul men lite läskigt i svängarna. Kändes kul att äntligen ha åkt :) Tittade på TV sen och efter tio gick vi och la oss men inte kunde jag somna. Somnade säkert inte förrens elva-halv tolv.

Klockan ringde kvart i fyra men jag hade varit vaken sen tre, hehe. Var inga svårigheter att stiga upp iaf. Sen väntade en lång bussfärd, tyvärr kunde jag inte sova på bussen heller. Men det gick bra ändå. Var framme i Tyskland vid halv 12 och fick ca två timmar på oss att handla. Köpte på mig rätt mycket för billigt va det. På hemresan va det rätt drygt för man ville bara hem. Men det va en väldigt rolig bussresa och jag tror vi kommer göra om den fler gånger.

Igår va det dags för nästa "resa". Åkte hem för att sen bli upphämtad av min bror och hans sambo. Vi skulle nämligen äta på "hemlig ort". Åkte ca en timme för att komma till ett ställe som heter Bredaryd och restaurangen heter Bambu. Var verkligen supergod mat. De hade thaibuffé som vi åt av och sen va det buffé med efterrätt. Snacka om att vi rullade hem sen. Var mätt rätt långt efter det.

När vi kom hem satt jag och pratade med farmor i mer än 1,5 timme. Hon har kommit hem nu och har verkligen blivit piggare i humöret. Hon kan inte göra något för värken men hon är iaf hemma och hon får rätt mycket hjälp från hemtjänsten. Hon fick godis från mig och det blev hon så glad för och tackade flera gånger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0