Varit på kalas i helgen

Sist jag skulle blogga la internet av så kunde inte publicera detta inlägget. Men det är några helger sen, 23-24 april.
 
I fredags fyllde älskade lilla Alwa 1 år. Helt otroligt vad tiden gått fort. I lördags var vi bjudna på kalas hemma hos dem och det var trevligt. Hon fick en hel del grejer: av mig fick hon en bultbräda, hink och spade, en tavla med bondgårdsdjur och så hade jag gjort en extrasak, nämligen en liten bok med bilder på henne under hennes första år. Fick press på mig att jag skulle göra en varje år hon fyller år, men det ska jag nog kunna göra, älskar att pyssla med sånt. På kalaset var en liten kille på 2 år som var så himla söt. Han började prata med mig nästan direkt så jag var ju "tvungen" att leka med honom. Hade inte med mig min mobil så har inga bilder, men det var andra som tog kort så ska nog kunna sno till mig några sen. När vi kom hem från kalaset gick vi en promenad och sen satt vi ute en liten stund.
 
Idag har jag hälsat på farmor som satt ute i solen och hade det gott. Alltid trevligt att träffa henne och prata lite.
Pappa fick en impuls att åka till Växjö och köpa skor så direkt när jag kom hem från farmor fick jag köra hem till Växjö och möta upp dem på Grand Samarkand. Kennerth, Emma och Alwa var där också så träffade dem lite också. Det visade sig att även min kusin och kusinbarn var där så vi hade kunnat ha värsta släktträffen, hehe. Vi åt av den goda buffén och sen gick de bara i affärerna en liten stund sen åkte de hem. Jag gick kvar själv men  jag köpte faktiskt inget.
 
När jag kom hem till lägenheten satte jag mig på balkongen en stund. Sen städade jag där ute lite. Hade ångest över att jag inte var kvar hemma på landet när det var så fint väder, men jag hade det å andra sidan skönt ändå. Gick en långrunda sen så det känns i benen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0