I Växjö

Kom hem till Växjö igår eftermiddag. Har haft några riktigt sköna dagar hemma på landet. Grillade i lördags, som vanligt gott och en mysig kväll. Annars har jag mest suttit i hammocken, läst, suttit i solen en del och även tagit sommarens första bad. Pappa slog gräset på åkrarna så det har doftat så gott, den bästa doften som finns. I tisdags åkte jag och brorsans familj på utflykt. Vi har sett så mycket reklam för kanin- och lekland i Hjortsberga så vi tänkte att det skulle bli kul att åka dit. Men vilken besvikelse det var, sammanlagt var det kanske åtta kaniner, några tramptraktorer, en sandlåda och några gungor. Vi stannade bara en liten stund. Sen åkte vi till Alvesta och åt glass och satt på en vinglig bänk. Sen åkte vi hem igen, haha. Vi ska försöka göra någon annan utflykt istället. Igår var jag och mamma barnvakt åt Alwa för brorsan skulle hjälpa pappa att köra med röjsåg. Vilken fart det är på henne, det är inte lång tid hon är stilla. Men det var kul och hon var glad hela tiden. Gissar att hon var trött sen. Igår var det kallt och ruggigt väder så det kändes skönt att köra hem. Idag har jag varit tung i huvudet till och från så jag har bara tagit det lugnt. Bakade muffins nu i eftermiddags som jag eventuellt ska ha när jag fyller år.
 
Blir nog lugna dagar här. Förhoppningsvis blir det sol så jag kanske kan åka till Ryttartorpet och ta det lugnt.
 
Haha så rolig min
Hon gillade spegeln
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0