Snart midsommar

På fredag är det midsommarafton. I morgon ska vi ha midsommardans med barnen, blir mysigt. Idag var vi och plockade blommor, finns inget somrigare. Det är rätt lugnt på jobbet nu, de börjar så smått gå på sommarlov och då passar vi på att städa en hel del. I måndags var det APT och föräldramöte för de nya föräldrarna. Ska vara på en "ny" avdelning i höst. Jobbade på den förra våren så jag känner till den lite, men det blir näst intill en helt ny barngrupp. Var och träffade fyra av barnen idag så jag känner i alla fall igen några. Känns skönt att hösten äntligen är färdig. Sökte två andra jobb bara för att ha en back up, men ingen av dem har hört av sig och jag tror knappt de gör det heller. Så det var skönt att jag fick vara kvar. Ska förresten jobba 75 % på en avdelning och ca 10-20 % på en annan. Känns bra att vara så mycket på en avdelning så det inte blir så hattigt som förra våren då jag hade delad tjänst.
 
På midsommarafton ska vi vara hos Cissy och Kent. Hoppas verkligen det blir skapligt väder så vi kan vara ute. Zandra, Jörgen och lilla Smilla ska också vara med en liten stund. Ska bli så himla mysigt att träffa dem och mest Smilla. Sist vi träffade dem låg hon i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0