Skön dag,fast började med att jag blev irriterad

Anledningen till att jag blev irriterad är följande: jag trodde att vi började kvart över 8. så jag steg upp kvart i 7 som jag brukar när vi börjar då,gick ut och väntade på Zandra. Hon brukar vara lite sen ibland,men när klockan började ticka mot 8 började jag fundera, så jag gick hem till henne och då öppnade hon i bara underkläder och linne. Vi börjar 9 sa hon...NEEJ...jag hade kunnat sova en timme till,irriterande. Så det va bara att pallra sig hem igen,la mig i soffan och tittade på TV,det va skönt...

Sen va det då dags att gå till skolan,och nu va det rätt tid!! Föreläsningarna va rätt intressanta,särskilt den sista. Den handlade bl.a. om heteronormer som man har: det första man frågar en nybliven förälder är om det blev en pojke eller flicka,sen ska man leva sitt liv på ett visst sätt,man ska skaffa en partner från det motsatta könet,skaffa barn osv. Om man avviker från mönstret klassas man som konstig. Men det är man ju inte,för alla är vi olika. Det fick en att tänka till. Och så detta att flickor ska ha rosa kläder och leksaker,men det kan ju absolut inte pojkar ha. Det kan dom väl visst få,om dom vill det.....


Skönt att sluta tidigt i alla fall,ska ta och städa undan lite och diska..
Sen ikväll blir det restaurangbesök och den nya Wallanderfilmen med Zandra,Cissy och Kent...måste hålla utkik efter mitt kusinbarn Madde som agerar statist,hon ska tydligen vara med i slutet vid nåt tal,så då får jag spärra upp ögonen lite extra!!


Resten av helgen har jag inga speciella planer,blir nog att bara ta det lugnt och det kan vara skönt ibland..får ta och skriva färdigt min text på sönda,har bara en halv sida kvar och det gör jag nog på en halvtimme igår...va faktiskt duktig och skrev 1,5 sida igår :)

Om man skulle ta itu med disken nu...fast det känns inte så lockande.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0