Lejon

Mitt stjärntecken är lejon. För rätt många år sen fick jag en liten bok om just mitt stjärntecken. Satt och bläddrade lite i den och skrattade lite för mig själv då jag läste följande:

"Ett lejon känns igen på mils avstånd. Hennes hållning är stolt och rakryggad. Hon har dyra och moderiktiga kläder, seconhand skulle aldrig falla henne in. Håret är långt och böljande och hon rör sig gracilt som ett kattdjur. Hon är helt klart en sådan man vänder sig om efter, när hon passerar på gatan."

Inte mycket som stämmer där. Jag känns nog inte igen på mils avstånd då jag är ganska "beige". Min hållning är knappast rak utan mer säckig. Jag äger inga dyra modekläder. Det dyraste är i så fall en klänning som kostade kanske 600 för att jag ville ha en finare klänning till en fest. Den har jag inte använt på några år. Seconhand handlar jag i och för sig inte kläder på, men ju billigare desto bättre. Mitt hår är inte särskilt långt och böljande utan mer kort och rakt eller ibland ruffsigt. Jag rör mig inte heller särskilt gracilt utan snarare klumpigt. Så nja jag är knappast någon som folk vänder sig om efter, i så fall är det av någon annan anledning.


Kommentarer
Postat av: Cissy

Men hallå vad negativ du låter! Du är jättefin som du är! :) Kram

2012-08-24 @ 19:45:42
URL: http://receptakuten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, inte meningen att låta så negativ. Men tyckte det var lite ironiskt att lejonet framstås som så glamorös för det är så långt ifrån mig. Jag är nöjd med hur jag ser ut :)

2012-08-25 @ 10:01:10
URL: http://millansfantastiskaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0