Examen i morgon

Tiden bara rullar iväg och i morgon är det dags för examenshögtiden.
Det har varit en hel del att fixa innan denna dagen. I söndags kom Zandra hit och då gjorde vi färdigt powerpointen. Sen på måndagen var det då redovisning. Var rätt nervös innan, men det gick bra. Var runt 7-10 personer som tittade på oss. Lyssnade på redovisningar hela dagen så var rätt bra trött efter det. Sen åkte vi ut till Grand samarkand för att hitta nåt att ha på sig i morgon. Hittade en rätt enkel svart klänning som nog blir bra. I tisdags blev jag inringd för att jobba på min praktikplats några timmar, kunde inte säga nej till dem.

Igår hade vi slutopponering, men var inte så nervös. Vi lottade och vårt arbete hamnade sist. Började bli nervös när vi mötte examinatorn och vi alla upptäckte hur stel och strikt hon var. Men det var ändå bra saker hon sa. Har en del ändringar att göra men det känns ändå okej. Är bara ett kapitel som vi fortfarande inte vet riktigt hur vi ska göra med, men det får handledaren hjälpa oss med.

Zandra har som sagt bott här sen i söndags. Har varit mysigt men också jobbigt emellanåt. Är inte van vid att ha nån som bor hos mig och sen bor jag ju inte stort heller. Igår var vi och åt på Venezia med gänget och fick en examenspresent (drinkglas). De hade jättegod mat och det var trevligt. Zandra och Jörgen åkte hem sen så sov själv i natt. Var rätt skönt.

Tänk att det är ett avslut i morgon. Att det var 3,5 år sedan man började plugga på universitet. I början var man väldigt vilsen och visste inte hur sjutton man skulle lära sig hitta. Och alla svåra uppgifter och långa dagar. Men på något sätt tog man sig i genom det. Det har varit tufft en del gånger, med tentor och inlämningar som man inte riktigt förstått sig på. Och tänk hur jag själv har ändrats som person. När jag började här var jag rätt blyg och försiktig men succesivt har jag utvecklas och är inte alls den personen jag var då. Nu står man här och är färdig förskollärare och är mycket vuxnare, det är helt otroligt. Sedan är det rätt skrämmande att börja jobba, då man ska klara sig mer själv, men det ska gå det med. Har jag klarat av denna utbildningen så ska jag nog klara av att jobba också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0