Examenshögtid

Igår var det examenshögtiden. Min familj kom vid halv tolv då vi åt hemmagjorda baguetter. Sen gick vi mot M-huset där ceremonin var. Alla var rätt nervösa, mest för att snubbla när man skulle upp på scenen. Men det var ingen som gjorde det som tur var. Talen som hölls var rätt tråkiga och allvarliga, förutom Karins som både var roligt och fint. Musiken var rätt sorglig, kunde ju haft lite gladare låtar! Men annars var det fint. Kändes konstigt att se en del människor som man kanske aldrig mer ser igen. Men de som man kommit närmast och som kommer bo kvar i Växjö lär man väl stöta på någon gång.

Efter ceremonin var vi här hemma och fikade och spelade airhockey som jag fick av Zandra och Jörgen i examenspresent. Sen vid sex åkte vi till La Gondola och åt mat. Det var inte alls mycket folk där men det var mest skönt. Maten var helt okej i alla fall.

Dagen var en fin och lite känslosam dag, men jag började inte gråta som jag trodde. Det kändes så overkligt, vet inte om jag fattat det fortfarande att jag har tagit examen och ska börja jobba som förskollärare på måndag!

Vädret var väldigt konstigt också. På dagen var det sol och rätt kallt men senare blev det värsta snöovädret som bara varade en liten stund men sen började lite igen. Idag är det en fin solig dag, men det är säkert kallt. Men ska gå en mellanlång promenad i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0