Påsken

Har haft en mycket skön påsk hemma hos mina föräldrar. Åkte hem i torsdags och då beställde vi en familjepizza som vi delade på, mycket gott.
 
I fredags var farmor hemma och vi åt lammstek och äppelpaj till efterrätt. Efter maten kom brodern med sin lilla familj och vi bytte påskägg med varandra. Blev nästan värre än julafton, hehe. Hade köpt söta badfigurer till Alwa och de gillade hon jättemycket, tror det var färgerna som lockade mest och sen kunde man ju blåsa med dem.
 
I lördags var jag och mamma och hälsade på farmor på förmiddan och lämnade påskpresenterna. På eftermiddagen var det massa förberedelser inför kvällen då vi hade en liten påskbuffé. Jag bidrog med inlagd sill och limepannacotta till efterrätt. Hade en mysig kväll med massa gos med Alwa.
 
I söndags var vi hembjudna till bror. Fick baconinlindad kyckling och kladdkaka till efterrätt, plus lite godis. Blev sen massa bus och lek med Alwas alla leksaker. När vi kom hem gick jag och mamma och hundarna en långpromenad i den sköna solen och sen stod vi en stund i solen och gottade oss.
 
I måndags var jag och besökte farmor för hon ville att jag skulle köpa frukt. Hon var riktigt pratglad och jag stannade en lång stund. När jag kom hem åt vi lax och potatis och morötter. På eftermiddagen tvättade jag min bil. Och sen hade jag en lugn eftermiddag innan jag åkte hem på kvällen.
 
Jag har alltså ätit massa god mat och haft det väldigt lugnt och skönt. Hade varit skönt med bara en till ledig dag, men det var helt okej att gå tillbaka till jobbet. Det är ju bara fyra jobbdagar denna veckan, tre kvar. Fast i morgon ska vi ha föräldramöte och på fredag ska jag jobba extra. Men men det blir fina komptimmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0