Min jul och nyår

Har haft en riktigt lugn och skön ledighet hemma hos mina föräldrar. Har inte gjort något speciellt. Tillbringade två dagar med att hjälpa mamma att julstöka färdigt. När jag kom hem på lördagen hade hon bara börjat. Men det var bara att hjälpa till, pappa gjorde det inte. På lördagskvällen smet jag i alla fall hem till brodern för att slå in julklappar och koppla av.
 
Julafton flöt förbi ganska snabbt. Fick en hel del fina grejer: ugnsform, mortel, Solsidan 3, löpare, biobiljetter, pengar, smaskiga saker att äta. Lilla Alwa fick desto mer, hon syntes knappt bakom paketen. Hon börjar bli så stor nu och "pratar" massa och är väldigt nära att börja krypa. Min bror och hans sambo fick i julklapp att gå ut och äta och lämna Alwa hos mig, något som de verkade uppskatta.
 
I mellandagarna åkte vi till Växjö för att gå på mellandagsrean, men vi vände nästan när vi kom till Grand samarkand. Helt sjukt var mycket folk det var där. Var med mamma på Cassels, sen köpte vi med fika och åkte hem till mig. Brodern och de andra två kom sen också och fikade.
 
Har även varit på 30- års kalas då broderns sambo fyllde år. Var trevligt och god mat fick vi. På nyår var vi alla hemma hos mamma och pappa. På dagen var farmor hemma och åt middag också. Åt väldigt mycket hela dagen. Först middag, efterrätt, fika och sen på kvällen 3- rätters och ost och kex innan tolvslaget. Var helt mätt sen och även dagen efter.
 
Åkte hem till Växjö igår. Hade lite ångest hela dagen igår för ville inte åka hem till ensamheten. Men sen var det rätt skönt egentligen. Idag har jag jobbat och det var väldigt lugnt. Hade 8 barn på 4 personal, en annan avdelning hade också öppet men vet inte hur många de var. Kul att träffa några av barnen och kollegorna.
 
Det är rätt skönt att komma tillbaka till vardagslivet, fast det är en liten omställning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0