Ännu en härlig helg

I fredags hade vi personalfest. Det enda vi visste i förväg om festen var att vi skulle klä oss varmt, ha med ficklampa och toapapper. Var inte alls särkilt peppad då det var ca 11 minus. Men jag klädde mig varmt och hoppades det skulle bli kul. På samlingsplatsen mötte vi upp ett glatt gäng och sen väntade en promenad på några kilometer rakt ut i skogen. Som tur var var stigen upplyst med marschaller. När vi kom fram möttes vi av ett stort vindskydd som var byggt av granris ca 2 m högt, det var nästan lika stort som min lägenhet. Det fanns till och med träbänkar och bord och i mitten brann två stora eldar. Det fanns också ett uppbyggt utedass, men det dröjde länge innan jag vågade gå på det i kylan. Inne i "huset" var det i alla fall varmt och skönt. Vi fick grillade hamburgare och lite annat gott och vi sjöng allsång, bara en aning falskt. Strax innan elva åkte jag och ett gäng hem. Jag hade kunnat tänka mig att stanna längre men vågade inte chansa att få skjuts hem. Det var faktiskt skönt att komma hem i vettig tid och sova. Hade en mysig kväll som var över förväntan.
 
I lördags hade jag storstädning med allt vad det innebär. På eftermiddan var jag och handlade och tränade och på kvällen tog jag det väldigt lugnt.
 
Idag har jag haft familjen på besök. Bjöd på kyckling med rotfrukter i ugn och till efterrätt limepannacotta. Det blev riktigt gott faktiskt. Tyvärr blev pannacottan mindre än den skulle. Stod att det skulle bli 6 portioner men det blev 5 mindre. Men god var den så det blir att göra den fler gånger. Alltid trevligt att ha familjen på besök. Särsilt Alwa som är så rolig hela tiden. Dröjer mindre än en vecka innan jag ska hem och fira påsk. Ska bli så skönt att vara ledig lite extra.
 
Dreggelunge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0