Sammanfattning av de två sista veckorna

För två veckor sen åkte jag hem för att vara hundvakt till Bamse. Jag fick verkligen jättefint väder. Jag badade tre dagar i rad, grillade med bror+familj, läste bok och bara hade det skönt. Stannade kvar hela veckan och latade mig.

Hittade ett nytt smultronställe

 

På söndagen åkte jag hem och tänkte vara hemma några dagar och städa och ta det lugnt. Men tji fick jag! Cissy ringde vid åtta på kvällen och frågade om jag ville följa med till Tyskland morgonen efter och vara där några dagar. Tvekade lite men ringde mamma och frågade om de ville vara hundvakt och det gick bra. Åkte vid halv 8 ner till Trelleborg där vi tog färjan över till Saznitz. Var på ön Rügen och tittade på lite olika sevärdheter, b la Prora där Hitler byggde ett 4,5 km långt semesterställe. Sedan åkte vi vidare till Stralsund där vi övernattade och sedan långt bilåkande till Sachsenhausen. Där var riktigt varmt att gå, ca 30 grader i solen och inte särskilt mycket skugga. När vi varit där åkte vi hela vägen till Lübeck som var en riktigt fin stad. Hade det riktigt roligt på resan och det var spännande att varje dag leta efter hotell rätt sent på kvällen. Kan mycket väl tänka mig att göra en liknande resa!

 

Jag uppe i Jagdschloss

Lübeck

 

I lördags var det Alwas dop. Det gick bra, hon höll sig lugn hela dopet. På dopfikan var hon trött så hon skrek rätt mycket men sen somnade hon och sov tills alla gick hem. Då vaknade hon och var jätteglad. Åt väldigt goda kakor; bullar, 7 sorters kakor och 2 tårtor bjöd dom på. Igår var de hemma och bjöd på resterna. Är stolt över att vara både faster och gudmor åt världens sötaste lilla tjej.

 

 

Så söt i sin stickade dopklänning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0